Turismo, imagem do lugar e competitividade na globalização

Authors

  • Aldo Gomes Leandro Universidade de São Paulo. Departamento de Geografia

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2179-0892.geousp.1997.123229

Keywords:

Tourism, place image, marketing, globalization, public policies

Abstract

The production of touristic images of places lives a new moment facing the new marketing and advertising strategies. The manegement of brandings is its more recent aspect due to the increasing competitivity between places within the globalization. In this way, this paper examines the importance of place's image to public policies

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Aldo Gomes Leandro, Universidade de São Paulo. Departamento de Geografia

    Departamento de Geografia USP

References

ASHWORTH, Q. & VOOQD, H(1990). Can be places sold for tourism? In: ASHWORTH, G. & GOODALL, B(Orgs). Marketing tourism places. London, Hew York: Routledge.

AUGÉ, M. ( 1994). Não-lugares. São Paulo: Papirus.

BAPTISTELLA FlLHO (1982). Formulação para um programa de marketing de turismo social para o trabalhador. Tese de doutorado. São Paulo: FEA/USP.

BALTAZAR, A(1996). Imagens rurais na telenovela brasileira. Cadernos Ceru, série 2, n.9 7 p.67-81.

BOZOMMET, J. P( 1991). Homo montivagus saisi la publicité. Revue de G éographie Alpine, n.24.

BRAM W ELL, B. & RAWDIMG,L (1996). Tourism marketing images of industrial cities. Annals of Tourism Research, 23(1):201-21.

CAZES,G( 1987). La géographie du tourisme: réflexion sur les objectifs et les pratiques en France. Annales de G éographie. Paris, 96(537):595-600.

CRUZ, R. A. C(1995). Turismo e impacto em ambientes costeiros: Projeto Parque das DunasVia Costeira, Hatal(RH). Dissertação de mestrado. São Paulo, FFLCH/USP.

DEBRAY, R(1994). Vida e morte da imagem. Petrópolis: Vozes. EMBRATUR/SUDEME/BMB/CTI-ME. Prodetur (1992).

FIGUEROLA, M( 1988). Marketing de los servicios de las empresas turísticas. Estudios Turísticos. Madrid, (100);75-101.

LAZZAROTTI, O. (1994). La géographie dans la controverse touristique. Armales de Géographie. Paris, (580): 627-650.

LEANDRO, A. G. (1996). Imagem e turismo: identidade ou ideologia? Inédito.

MIOSSEC, J.M (1977). L'image touristique comme introduction à la geographie du tourisme. Armales de Géographie. Paris, 58(773): 55-68, jan./fev.

NICOLÁS, D.H (Org.)( 1989). Teoría y praxis del espacio turístico. México: Xochimilco.

PEIXOTO, Nelson Brissac (1993). Passagens da imagem: pintura, fotografía, cinema, arquitetura. In: A imagem máquina. Rio de Janeiro: Ed. 34. p.237-52.

PINHO, J (1994). O composto de comunicação e a marca: um estudo da contribuição da propaganda e da publicidade ao processo de construção da imagem de marca. Tese de Doutorado. São Paulo, ECA/USP.

SANTOS, M(1995). Técnica, espaço, tempo. São Paulo: Hucitec.

Published

1997-04-24

Issue

Section

Articles

How to Cite

LEANDRO, Aldo Gomes. Turismo, imagem do lugar e competitividade na globalização. GEOUSP Espaço e Tempo (Online), São Paulo, Brasil, v. 1, n. 1, p. 85–90, 1997. DOI: 10.11606/issn.2179-0892.geousp.1997.123229. Disponível em: https://revistas.usp.br/geousp/article/view/123229.. Acesso em: 17 jul. 2024.