Turismo, imagem do lugar e competitividade na globalização

Auteurs

  • Aldo Gomes Leandro Universidade de São Paulo. Departamento de Geografia

DOI :

https://doi.org/10.11606/issn.2179-0892.geousp.1997.123229

Mots-clés :

Tourism, place image, marketing, globalization, public policies

Résumé

The production of touristic images of places lives a new moment facing the new marketing and advertising strategies. The manegement of brandings is its more recent aspect due to the increasing competitivity between places within the globalization. In this way, this paper examines the importance of place's image to public policies

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Biographie de l'auteur

  • Aldo Gomes Leandro, Universidade de São Paulo. Departamento de Geografia

    Departamento de Geografia USP

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Publiée

1997-04-24

Numéro

Rubrique

Artigos

Comment citer

LEANDRO, Aldo Gomes. Turismo, imagem do lugar e competitividade na globalização. GEOUSP Espaço e Tempo (Online), São Paulo, Brasil, v. 1, n. 1, p. 85–90, 1997. DOI: 10.11606/issn.2179-0892.geousp.1997.123229. Disponível em: https://revistas.usp.br/geousp/article/view/123229.. Acesso em: 17 juill. 2024.