O trabalho de campo na pesquisa
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2179-0892.geousp.1998.123288Downloads
References
BOCHNIAK, R. Considerações sobre a produção do conhecimento. íntegra da palestra dada pela autora em 22/05/96. São Paulo.
BRANDÃO, C. R. "Pesquisar-Participar". In: BRANDÃO, C. R.(org.). P esquisa P articipante. São Paulo: Brasiliense. 1984.
CAPRA, F. Sabedoria Incom um . São Paulo: Cultrix. 1988.
DAMATTA, R. Relativizando: Introdução à Antropologia Social. Petropólis: Vozes, 1981.
GARCIA Jr, A. R. Terra d e Trabalho: Trabalho Familiar d e p eq u en o s produtores. Rio de Janeiro: Paz e Terra. 1983.
MARTINS, J. S. Fronteira. A degradação do Outro nos confins do humano. São Paulo: Hucitec, 1997.
OLIVEIRA, R. D. e OLIVEIRA, M. D. "Pesquisa Social e Ação Educativa: co n h ecer a realidade para poder transformá-la". In: BRANDÃO, C. R.(org.). Pesquisa Participante. São Paulo: Brasiliense. 1984.
PEREIRA, P. A. A Ciência da Educação. Palestra proferida no dia 0 1 / 12/95. VII Reunião do Forum Paulista de Pedagogia. UFSCar. São Paulo.
ZALUAR, A. Teoria e prática do trabalho de campo: Alguns Problemas.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 1998 Reinaldo Corrêa Costa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors maintain copyright and grant the magazine the right to first publication, with the work with a license to use the CC-BY attribution, which allows to distribute, remix, adapt and create based on your work, provided that the due copyright, in the manner specified by CS.
- Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any time before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of published work (See The Effect of Open Access).