Para além da sala de aula: uma experiência de ensino-aprendizagem na graduação em relações públicas

Authors

  • Ana Cristina da Costa Piletti Grohs Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
  • Maria Aparecida Ferrari Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2525-376X.v2i3p129-133

Keywords:

Public Relations, Teaching-Learning, Theory and Practice.

Abstract

Providing educational experiences that value the protagonism of the student and integrate theory and practice has been one of the main difficulties for teachers of higher education and Public Relations courses in Brazil. This report presents the Connection Project, developed in the discipline Theory and History of Public Relations with the aim of engaging students in the learning process and dynamizing the meanings of the concepts studied during the semester. As results, the preference for active educational strategies was verified, as well as the potential motivator of projects that encourage the students to interact and to produce studies that extrapolate the classroom. The project is an example of didactic activity that integrates theory and practice and can contribute to the reflection of teachers and managers of courses concerned with the improvement of educational processes.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Ana Cristina da Costa Piletti Grohs, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
    Doutoranda do Programa de Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA/USP), Aluna do Programa de Aperfeiçoamento do Ensino (PAE/ USP)
  • Maria Aparecida Ferrari, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
    Livre-docente e professora na pós-graduação e na graduação do Departamento de Relações Públicas, Propaganda e Turismo da Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA/USP)

Published

2017-12-22

Issue

Section

Reports

How to Cite

GROHS, Ana Cristina da Costa Piletti; FERRARI, Maria Aparecida. Para além da sala de aula: uma experiência de ensino-aprendizagem na graduação em relações públicas. Revista de Graduação USP, São Paulo, Brasil, v. 2, n. 3, p. 129–133, 2017. DOI: 10.11606/issn.2525-376X.v2i3p129-133. Disponível em: https://revistas.usp.br/gradmais/article/view/123878.. Acesso em: 28 dec. 2024.