Aulas Práticas de Laboratório como Método de Ensino de Genética Molecular

Authors

  • Andressa Monteiro Venturini Universidade de São Paulo. Centro de Energia Nuclear na Agricultura. Laboratório de Biologia Celular e Molecular
  • Leandro Fonseca de Souza Universidade de São Paulo. Centro de Energia Nuclear na Agricultura. Laboratório de Biologia Celular e Molecular
  • Naissa Maria Silvestre Dias Universidade de São Paulo. Centro de Energia Nuclear na Agricultura. Laboratório de Biogeoquímica Ambiental
  • Claudia Barros Monteiro-Vitorello Universidade de São Paulo.Escola Superior de Agricultura “Luiz de Queiroz”. Laboratório de Genética de Microrganismos “Prof. João Lúcio de Azevedo”
  • Maria Carolina Quecine Universidade de São Paulo.Escola Superior de Agricultura “Luiz de Queiroz”. Laboratório de Genética de Microrganismos “Prof. João Lúcio de Azevedo”

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2525-376X.v3i2p81-85

Keywords:

Teaching-Learning Process, Higher Education, Sciences, Protagonism, Motivation.

Abstract

Genetics is considered one of the most difficult sciences for undergraduate students, so different teaching methods should be used to facilitate its teaching-learning process and make the students the protagonists of their knowledge. In this report, the use of laboratory practical classes as a teaching method in the Molecular Genetics course was evaluated through the following evaluation techniques: quizzes, questionnaire, and classroom observation. The data collected in a class during one semester demonstrated that the use of practical classes favored the learning of the contents and procedures of the scientific research in molecular genetics, besides increasing students’ motivation and promoting group work.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2018-07-04

Issue

Section

Reports

How to Cite

VENTURINI, Andressa Monteiro; SOUZA, Leandro Fonseca de; DIAS, Naissa Maria Silvestre; MONTEIRO-VITORELLO, Claudia Barros; QUECINE, Maria Carolina. Aulas Práticas de Laboratório como Método de Ensino de Genética Molecular. Revista de Graduação USP, São Paulo, Brasil, v. 3, n. 2, p. 81–85, 2018. DOI: 10.11606/issn.2525-376X.v3i2p81-85. Disponível em: https://revistas.usp.br/gradmais/article/view/147909.. Acesso em: 16 aug. 2024.