A Política Nacional de Educação Superior na Saúde e a Reorientação Curricular da FOUSP: Análise Comparativa do Desempenho e Percepção dos Estudantes

Authors

  • Ana Estela Haddad Universidade de São Paulo. Faculdade de Odontologia
  • Juan Sebastian Lara Romero University of Manchester
  • Cássio José Fornazari Alencar Universidade Paulista
  • Daniela Prócida Raggio Universidade de São Paulo. Faculdade de Odontologia
  • Ana Lídia Ciamponi Universidade de São Paulo. Faculdade de Odontologia
  • Marcelo Bonecker Universidade de São Paulo. Faculdade de Odontologia

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2525-376X.v3i2p15-23

Keywords:

Higher Education, Curriculum, Undergraduate Courses, Health Professionals Education, Pediatric Dentistry.

Abstract

This paper presents a report of the national policy for higher education and health, as the context in which the undergraduate course of the Faculdade de Odontologia da USP has conducted its curricular restructuring. The reference documents for the restructuring curriculum were the National Education Plan (2014-2024), the National Curriculum Guidelines, the Pro-Saúde and PET Health Programs. It is also reported the application of curricular restructuring to the Pediatric Dentistry Discipline, as well as the result of the performance evaluation and the perception of students, comparing the curricula before and after the restructuring.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2018-07-04

Issue

Section

Articles

How to Cite

HADDAD, Ana Estela; ROMERO, Juan Sebastian Lara; ALENCAR, Cássio José Fornazari; RAGGIO, Daniela Prócida; CIAMPONI, Ana Lídia; BONECKER, Marcelo. A Política Nacional de Educação Superior na Saúde e a Reorientação Curricular da FOUSP: Análise Comparativa do Desempenho e Percepção dos Estudantes. Revista de Graduação USP, São Paulo, Brasil, v. 3, n. 2, p. 15–23, 2018. DOI: 10.11606/issn.2525-376X.v3i2p15-23. Disponível em: https://revistas.usp.br/gradmais/article/view/147915.. Acesso em: 19 jul. 2024.