Acompanhamento dos Estudantes pela Comissão Coordenadora do Curso de Enfermagem da Universidade de São Paulo

Authors

  • Valéria Marli Leonello Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem
  • Célia Maria Sivalli Campos Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem
  • Cecília Helena de Siqueira Sigaud Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem
  • Aurea Tamami Minagawa Toriyama Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem
  • Paula Cristina Nogueira Universidade de São Paulo. Escola de Enfermagem

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2525-376X.v3i2p119-121

Keywords:

Education, Nursing, Higher Education, Students.

Abstract

The aim of this report is to describe the pedagogical support to nursing undergraduate students, carried out by the Coordinating Committee of the Course (CoC) of bachelor in Nursing of the Escola de Enfermagem da Universidade de São Paulo (EEUSP), integrated by four teachers, who develop tutoring activities. This process has permitted to reveal the curriculum limits and potentialities, and triggered institutional actions to improve the course, such as teacher training, cultural activities, movies exhibitions and debates. Such activities have improved the nursing undergraduate students qualification.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2018-07-04

Issue

Section

Reports

How to Cite

LEONELLO, Valéria Marli; CAMPOS, Célia Maria Sivalli; SIGAUD, Cecília Helena de Siqueira; TORIYAMA, Aurea Tamami Minagawa; NOGUEIRA, Paula Cristina. Acompanhamento dos Estudantes pela Comissão Coordenadora do Curso de Enfermagem da Universidade de São Paulo. Revista de Graduação USP, São Paulo, Brasil, v. 3, n. 2, p. 119–121, 2018. DOI: 10.11606/issn.2525-376X.v3i2p119-121. Disponível em: https://revistas.usp.br/gradmais/article/view/147922.. Acesso em: 26 jun. 2024.