Olhando a marca pela sua enunciação: aproximações para uma teoria da marca contemporânea

Authors

  • Evandro Renato Perotto Universidade de Brasília. Curso de Desenho Industrial

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138948

Keywords:

Communications. Enunciation. Creation of meaning. Brand. Brand concept. Brand identity.

Abstract

This survey identified four important aspects that characterize the contemporary brand as basically a phenomenon of discourse, the meaning of which stems from its inter-textual enunciation and the unique structuring of the discourse. On account of the theoretical gaps by which it is explained, this survey has developed a theoretical approach based on assumptions for creation of meaning.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Evandro Renato Perotto, Universidade de Brasília. Curso de Desenho Industrial
    Mestre em Ciências da Comunicação pela Universidade de Brasília. Graduado em Comunicação Social pelo Centro Universitário de Brasília. Professor do Curso de Desenho Industrial da UnB

Published

2007-12-14

How to Cite

PEROTTO, Evandro Renato. Olhando a marca pela sua enunciação: aproximações para uma teoria da marca contemporânea. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 4, n. 7, p. 126–139, 2007. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138948. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/138948.. Acesso em: 21 jul. 2024.