Comunicação Corporativa: contribuição para a reputação das organizações

Authors

  • José Carlos Thomaz Universidade Presbiteriana Mackenzie
  • Eliane Pereira Zamith Brito Universidade Presbiteriana Mackenzie

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138949

Keywords:

Corporate reputation. Organizational Communication. Managerial communication. Marketing communication.

Abstract

Countless studies point to the importance of communication for the construction of corporate reputation, but very few evaluate the correlation between the two concepts. This study broke down communication into three types and conducted a survey that revealed the importance of each one of them for the construction of corporate reputation. The findings support the reputation management.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • José Carlos Thomaz, Universidade Presbiteriana Mackenzie
    Doutor em Administração de Empresas pela Universidade Presbiteriana Mackenzie. Mestre em Administração de Empresas pela Universidade Presbiteriana Mackenzie. Professor e pesquisador da Universidade Presbiteriana Mackenzie
  • Eliane Pereira Zamith Brito, Universidade Presbiteriana Mackenzie
    Doutora em Administração de Empresas pela Manchester Business School. Mestre em Administração de Empresas pela Fundação Getúlio Vargas. Professora e pesquisadora da Universidade Presbiteriana Mackenzie

Published

2007-12-14

How to Cite

THOMAZ, José Carlos; BRITO, Eliane Pereira Zamith. Comunicação Corporativa: contribuição para a reputação das organizações. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 4, n. 7, p. 140–157, 2007. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138949. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/138949.. Acesso em: 24 jun. 2024.