Storytelling on a printed and digital platform: potential contribution of literary journalism

Authors

  • Edvaldo Pereira Lima EPL - Educação, Comunicação e Desenvolvimento Humano Ltda.

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2014.139223

Keywords:

Storytelling. Literary journalism. Scene. Humanization.

Abstract

Storytelling is inscreasing in corporate communication, but its initial stage still invites in contributions to improve it. This article suggests the introduction of literary journalism elements, specially the scene technique and the placement of narrative focus on real life protagonists, aimed at print and digital outlets. The cases of corporate newspapers and magazines, institutional history stories and sustainability reports are pointed out. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Edvaldo Pereira Lima, EPL - Educação, Comunicação e Desenvolvimento Humano Ltda.
    Pós-doutor em Educação pela Universidade de Toronto, Canadá. Doutor e mestre em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Professor aposentado do Departamento de Jornalismo e Editoração da ECA-USP. Professor visitante de universidades do exterior (Londres e Florença – 2005; Universidad EAN, Bogotá – 2012-2014; Universidad de Antioquia, Medellín, Colômbia – 2014). Graduado em Turismo pela Universidade Anhembi-Morumbi e em Jornalismo pela Universidade Metodista de São Paulo (Umesp). Diretor da EPL - Educação, Comunicação e Desenvolvimento Humano Ltda.

Published

2014-06-29

How to Cite

LIMA, Edvaldo Pereira. Storytelling on a printed and digital platform: potential contribution of literary journalism. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 11, n. 20, p. 118–127, 2014. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2014.139223. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139223.. Acesso em: 17 may. 2024.