Public relations strategies for organizations in an era of digital social media

Authors

  • Bianca Marder Dreyer Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes Faculdade Cásper Líbero

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2015.139273

Keywords:

Public relations. Digital communication. Organizational communication. Models. Digital social media.

Abstract

This theoretical article aims at presenting public relations in the digital context. For this we will show the evolution of the activity, showing the determining relationship with the web and, to illustrate, we will describe two contemporarycommunication models. This route will provide us with the clues on the recommended strategies for communicationmanagement in an era of digital social media. The answer will lead us to the possibility of reflection on a future proposal fora contemporary communication model.

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Author Biography

  • Bianca Marder Dreyer, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes Faculdade Cásper Líbero
    Doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação da Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Mestre em Ciências da Comunicação pela ECA-USP, na linha de pesquisa “Comunicação e ambiências em redes digitais”. Bacharel em Comunicação Social, com habilitação em Relações Públicas, pela ECA-USP. Professora de Relações Públicas na Faculdade Cásper Líbero (Facásper). Assistente acadêmica do Curso de Pós-Graduação Lato Sensu de Gestão Integrada da Comunicação Digital em Ambientes Corporativos (Digicorp) da ECA-USP.

Published

2015-06-16

How to Cite

DREYER, Bianca Marder. Public relations strategies for organizations in an era of digital social media. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 12, n. 22, p. 130–144, 2015. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2015.139273. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139273.. Acesso em: 17 jul. 2024.