Use of the social media by the governor of Goiás: a marketing strategy or public communication?

Authors

  • Eva Márcia Arantes Ostrosky Ribeiro
  • Tiago Mainieri Universidade Federal de Goiás

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2015.139276

Keywords:

Government of Goiás. Social media. Twitter. Public communication.

Abstract

This article reflects a graduate research the main objective of which is a study whether the social media could be a spacefor practice of public communication. For this we present the results of a case study of the Twitter of the governor of Goiás,Marconi Perillo. With this study one intends to highlight the discussion and debate of this theme that is considered to benodal and recent in the area of communication.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Eva Márcia Arantes Ostrosky Ribeiro
    Mestre em Comunicação pela Universidade Federal de Goiás (UFG). Especialista em Marketing pela Fundação Getúlio Vargas (FGV). Bacharel em Comunicação Social – Relações Públicas pela UFG.
  • Tiago Mainieri, Universidade Federal de Goiás
    Pós-doutor em Comunicação pela Escola de Comunicação da Universidade Federal do Rio de Janeiro (ECO-UFRJ). Doutor em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP), com período sanduíche na Universidade da Flórida e na Universidad Autónoma de Barcelona. Mestre em Engenharia de Produção pelo Centro de Tecnologia da Universidade Federal de Santa Maria (CT-UFSM). Bacharel em Comunicação Social pela UFSM. Pesquisador do Laboratório de Leitura Crítica da Mídia da Faculdade de Informação e Comunicação da Universidade Federal de Goiás (FIC-UFG). Docente do Programa de Pós-Graduação em Comunicação (PPGCom) da UFG.

Published

2015-06-16

How to Cite

RIBEIRO, Eva Márcia Arantes Ostrosky; MAINIERI, Tiago. Use of the social media by the governor of Goiás: a marketing strategy or public communication?. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 12, n. 22, p. 176–186, 2015. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2015.139276. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139276.. Acesso em: 19 may. 2024.