Public celebrity Romário: analysis of the interactions that are proposed in his official profile in the Facebook

Authors

  • Rejane de Oliveira Pozobon Universidade Federal de Santa Maria. Departamento de Ciências da Comunicação
  • Paula Purper Arruda Universidade Federal de Santa Maria

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2015.139279

Keywords:

Celebrities. Debate. Digital public space. Policy. Romário.

Abstract

Digital social networks have been an important tool for political communication. This article is about digital public spaceand the proposal by Ângela C. Salgueiro Marques (2011) concerning the political debate on the web. In this sense, we listthe official Facebook profile of Senator Romário Faria, during the first week after the 2014 elections, investigating theattempted designed debate through its publications. We found a real possibility of empowerment by means of the digitalsocial network. However, the decision processes are an individual choice, and are not necessarily entailed to publicationsof the profile. Lastly, we observed that the great number of interactions did not assure the debate, because the greater thenumber of interactions, the lesser was the political force of the debate.

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Author Biographies

  • Rejane de Oliveira Pozobon, Universidade Federal de Santa Maria. Departamento de Ciências da Comunicação
    Doutora em Ciências da Comunicação pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Unisinos). Mestre em Educação pela Universidade Federal de Santa Maria (UFSM). Bacharel em Jornalismo e bacharel em Relações Públicas pela UFSM. Docente do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e professora adjunta do Departamento de Ciências da Comunicação da UFSM.
  • Paula Purper Arruda, Universidade Federal de Santa Maria
    Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal de Santa Maria (UFSM). Bacharel em Relações Públicas pela UFSM.

Published

2015-06-16

How to Cite

POZOBON, Rejane de Oliveira; ARRUDA, Paula Purper. Public celebrity Romário: analysis of the interactions that are proposed in his official profile in the Facebook. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 12, n. 22, p. 209–224, 2015. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2015.139279. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139279.. Acesso em: 19 may. 2024.