Organizational fans and the mnemonic discourse in the social media: notes based on the study of the Viva Channel

Authors

  • Adriana da Rosa Amaral Universidade do Vale do Rio dos Sinos. Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação
  • Augusto Rodrigues Parada Faculdades Integradas de Taquara

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2015.139284

Keywords:

Fans. Relationship. Memory. Organizational fans. Viva Channel.

Abstract

The perspective addressed in the following discussion presumes the existence of an organizational fan that, due to a uniquebehavior establishes him/herself as a public of interest for the organizations. Starting from this classification and using asa focus of study the Viva Channel, of the Globo Group, one can list what would be the standard of behavior of this new publicand, further, in which way the symbolic exchanges materialize as factors of identification and relationship between the fansand the organizations in digital spaces. Thus, these scenarios point to possible communicational articulations on the partof the organizations for the maintenance of such relationship.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Adriana da Rosa Amaral, Universidade do Vale do Rio dos Sinos. Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação
    Doutora e mestre em Comunicação Social pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUC-RS). Graduada em Jornalismo pela PUC-RS. Docente do Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação da Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Unisinos). Coordenadora da Especialização em Cultura Digital e Redes Sociais da Unisinos.
  • Augusto Rodrigues Parada, Faculdades Integradas de Taquara
    Doutor em Ciências da Comunicação pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Unisinos). Mestre em Comunicação Social e graduado em Jornalismo pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUC-RS). Docente dos cursos de Publicidade e Propaganda e Relações Públicas das Faculdades Integradas de Taquara (Faccat). Coordenador dos cursos de graduação em Relações Públicas, Publicidade e Propaganda e Design da Faccat. Coordenador da Especialização em Comunicação e Marketing Empresarial da Faccat.

Published

2015-06-16

How to Cite

AMARAL, Adriana da Rosa; PARADA, Augusto Rodrigues. Organizational fans and the mnemonic discourse in the social media: notes based on the study of the Viva Channel. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 12, n. 22, p. 259–271, 2015. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2015.139284. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139284.. Acesso em: 19 may. 2024.