Rio brand, a trademark that goes beyond the city

Authors

  • Patrícia Cerqueira Reis Escola Superior de Propaganda e Marketing

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2016.139330

Keywords:

City. Brand narrative. Organizational communication. Public relations. City brand.

Abstract

This article aims at presenting a case study on the inclusion of the Rio trademark in the city global market, from 2009 to 2015, and confront the elements of the identity of the Rio brand with the narratives of the companies that are associated with it for the divulgement of their institutional, products and services brands. Ultimately one intends to assess to what extent this communicational strategy adds value to both sides.

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Author Biography

  • Patrícia Cerqueira Reis, Escola Superior de Propaganda e Marketing
    Doutora em Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Mestre em Comunicação pela Escola de Comunicações da Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ). Especialista em Análise de Políticas Pública pelo Instituto de Economia da UFRJ e em Sistemas de Informação pela Universidade Federal Fluminense (UFF). Graduada em Comunicação Social – Publicidade pelas Faculdades Integradas Hélio Alonso (Facha). Pesquisadora e professora da graduação, pós-graduação e EAD da Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM). Diretora de Projetos da HOD Planejamento e Gestão de Comunicação de Marcas.

Published

2016-06-11

How to Cite

REIS, Patrícia Cerqueira. Rio brand, a trademark that goes beyond the city. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 13, n. 24, p. 218–232, 2016. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2016.139330. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139330.. Acesso em: 12 may. 2024.