Educommunication and organizational communication: a universe of possibilities and connections.

Authors

  • Larissa Bortoluzzi Rigo Universidade Católica do Rio Grande do Sul
  • Ivana de Jesus Gehlen Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul
  • Marcelo de Barros Tavares Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul
  • Keynayanna Késsia Costa Fortaleza Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2017.139375

Keywords:

Communication • Organizational Communication • Information Culture • Educommunication.

Abstract

The article proposes a reflection about the convergences between educommunication (Soares, 2009) and organizational communication (Kunsch, 2016), by the perspective of information culture (Jenkins, 2006; Shirky, 2011). The theoretical focus considers organizational environments as spaces of interaction, construction and dispute of senses (Baldisssera, 2008), in a context distinguished by participatory culture, in spaces of non-formal education (Peruzzo, 2008). Finally, the connection across the concepts related to educommunication reveals new possibilities in the area of communication in organizational environments.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Larissa Bortoluzzi Rigo, Universidade Católica do Rio Grande do Sul
    Doutoranda em Comunicação Social na Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUC-RS). Mestre em Literatura Comparada pela Universidade Regional Integrada do Alto Uruguai e das Missões (URI) – Frederico Westphalen. Graduada em Jornalismo pela Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) – Frederico Westphalen.
  • Ivana de Jesus Gehlen, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul
    Mestranda em Comunicação Social na PUC-RS. Graduada em Jornalismo pela PUC-RS.
  • Marcelo de Barros Tavares, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul
    Mestrando em Comunicação Social na PUC-RS. Docente do Centro Universitário Ritter dos Reis (UniRitter).
  • Keynayanna Késsia Costa Fortaleza, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul
    Mestranda em Comunicação Social na PUC-RS. Graduada em Jornalismo pela Faculdade Santo Agostinho (FSA) – Teresina, PI.

Published

2017-09-13

How to Cite

RIGO, Larissa Bortoluzzi; GEHLEN, Ivana de Jesus; TAVARES, Marcelo de Barros; FORTALEZA, Keynayanna Késsia Costa. Educommunication and organizational communication: a universe of possibilities and connections. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 14, n. 26, p. 302–312, 2017. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2017.139375. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139375.. Acesso em: 8 jul. 2024.