Game of public relations: simulation as a teaching resource.

Authors

  • Márcio Simeone Henriques Universidade Federal de Minas Gerais. Departamento de Comunicação Social
  • Daniel Reis Silva Universidade Federal de Minas Gerais

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2017.139376

Keywords:

Public Relations • Audiences • Public Opinion • Teaching • Simulation Games.

Abstract

The article addresses the experience of the “Public relations game”, a gaming simulation and role-playing activity designed to assist with the understanding of the complex dynamics that permeate the public relations activity. The connection between simulation games and teaching is assessed and also the characteristics of the public relations area that enable developing a game on the activity. Subsequently, the paper presents the game and its elements and theoretical grounds are discussed, also addressing the game assessment aspects.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Márcio Simeone Henriques, Universidade Federal de Minas Gerais. Departamento de Comunicação Social
    Pós-doutor pela Universidade Nova de Lisboa, Portugal, com bolsa da Capes. Doutor em Comunicação pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG). Mestre em Educação pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ). Professor do Departamento de Comunicação Social da UFMG.
  • Daniel Reis Silva, Universidade Federal de Minas Gerais
    Doutorando do Programa de Pós-Graduação em Comunicação Social da Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG). Mestre em Comunicação Social e bacharel em Relações Públicas pela UFMG.

Published

2017-09-13

How to Cite

HENRIQUES, Márcio Simeone; SILVA, Daniel Reis. Game of public relations: simulation as a teaching resource. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 14, n. 26, p. 313–323, 2017. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2017.139376. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139376.. Acesso em: 16 jul. 2024.