Organizational communication and the strategies for invisibility and reduction/guidance of visibility in social media

Authors

  • Diego Wander Santos da Silva Universidade Federal do Rio Grande do Sul
  • Rudimar Baldissera Universidade Federal do Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2019.163239

Keywords:

Digital Communication Agencies, Social Media, Invisibility, Strategies, Organizational Communication

Abstract

Our objective is to comprehend what are the strategies of organizations when they desire invisibility and reduction/guidance of their visibility in social media. Our reflections are based on symbolic interactionism, the epistemic basis of this investigation. On empirical level, we interviewed 17 professionals who work on digital communication agencies. The result is a map of strategies for invisibility and reduction/guidance of visibility that points to the professionalization and to several issues in the face of such processes and resources.

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Author Biographies

  • Diego Wander Santos da Silva, Universidade Federal do Rio Grande do Sul
    • Doutor pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
    • Docente do curso de Relações Públicas da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
    • Coordenador da Assessoria de Comunicação e Representação Institucional da Rede Marista.
    • Membro do Grupo de Pesquisa em Comunicação Organizacional, Cultura e Relações de Poder (GCCOP)
    • E-mail: diego.wander@pucrs.br
  • Rudimar Baldissera, Universidade Federal do Rio Grande do Sul
    • Doutor em Comunicação pela PUCRS
    • Mestre em Comunicação/Semiótica pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Unisinos)
    • Graduado em Relações Públicas pela Universidade de Caxias do Sul
    • Professor associado do Departamento de Comunicação da UFRGS
    • Pesquisador e professor do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da UFRGS.
    • Líder do grupo de pesquisa em Comunicação Organizacional, Cultura e Relações de Poder (GCCOP)
    • Bolsista de produtividade em pesquisa do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq)

References

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Published

2019-12-20

How to Cite

SILVA, Diego Wander Santos da; BALDISSERA, Rudimar. Organizational communication and the strategies for invisibility and reduction/guidance of visibility in social media. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 16, n. 31, p. 16–26, 2019. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2019.163239. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/163239.. Acesso em: 30 jun. 2024.