Brand journalism: credibility at the expense of discursive information strategies

Authors

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2024.220483

Keywords:

Brand journalism, News, Credibility, Discursive strategy, Information

Abstract

This text proposes to discuss brand journalism as a discursive strategy non-journalistic organizations use in search of credibility and legitimacy. For this, it maps out branded content productions that appropriate the ways of doing and the ways of saying of the journalistic field. Combining studies of journalism and organizational communication, this study considers the notions of newsworthiness, brand journalism, brand, and credibility. This theoretical-empirical study analyzes and describes the discursive strategies of journalistic information on the InfoMoney website.

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Author Biographies

  • Claudiane de Oliveira Carvalho, Universidade Federal da Bahia

    • Professora Adjunta da Faculdade de Comunicação da Universidade Federal da Bahia (UFBA)

    • Professora no Programa de Pós-Graduação em Comunicação, Cultura e Amazônia da Universidade Federal do Pará (PPGCom/UFPA)

  • Maria Aparecida Brito Santana, Universidade Federal da Bahia

    • Mestranda em Comunicação e Cultura Contemporâneas na Universidade Federal da Bahia (UFBA)

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Published

2024-05-27

How to Cite

CARVALHO, Claudiane de Oliveira; SANTANA, Maria Aparecida Brito. Brand journalism: credibility at the expense of discursive information strategies. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 21, n. 44, p. 209–221, 2024. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2024.220483. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/220483.. Acesso em: 30 jun. 2024.