Culture, communication and strategy in the systemic-discursive perspective

Authors

  • Victor Márcio Laus Reis Gomes Universidade Católica de Brasília. Programa de Pós-Graduação em Comunicação

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2015.139262

Keywords:

Culture. Communication. Strategy. System. Discourse.

Abstract

This article discusses possible relationships between culture, communication and organizational strategy, by using asreference the systemic-discursive perspective based on the systems theory of Niklas Luhmann, on the social dimensionof language and on the discursive theory of Eliseo Verón. The discussion raises issues related to discourses, decisions,interculturality and power relations thar are intrinsic to the strategic processes.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Victor Márcio Laus Reis Gomes, Universidade Católica de Brasília. Programa de Pós-Graduação em Comunicação
    Doutor em Comunicação Social pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUC-RS). Mestre em Administração pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos (Unisinos). Master of Business Administration (MBA) pela University of Dallas. Especialista em Marketing e bacharel em Comunicação Social pela PUC-RS. É professor e pesquisador do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Católica de Brasília (UCB).

Published

2015-06-16

How to Cite

GOMES, Victor Márcio Laus Reis. Culture, communication and strategy in the systemic-discursive perspective. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 12, n. 22, p. 16–25, 2015. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2015.139262. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139262.. Acesso em: 17 may. 2024.