The method of autoethnography in sociological research: actors, prospects and challenges
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2176-8099.pcso.2017.113972Keywords:
Autoethnography, Reflexivity, Qualitative research, Sociological ResearchAbstract
The purpose of this article is to present autoethnography as a genre of ethnography and as a qualitative research method, aiming at understanding how some aspects become important for the development of our doctoral research. We expose and develop the fundamental and specific aspects of the concept of autoethnography, its bases and potentialities. In doing so, we argue that autoethnography can be recognized as a scientific and critical methodology, capable of unveiling, in its self-reflexive way, new and meaningful paths to sociological research.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2017-06-30
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2017 Política de direitos compartilhados
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Ao submeter seu trabalho à Plural, o autor concorda que: o envio de originais à revista implica autorização para publicação e divulgação, ficando acordado que não serão pagos direitos autorais de nenhuma espécie. Uma vez publicados os textos, a Plural se reserva todos os direitos autorais, inclusive os de tradução, permitindo sua posterior reprodução como transcrição e com devida citação de fonte. O conteúdo do periódico será disponibilizado com licença livre, Creative Commons - Atribuição NãoComercial- CompartilhaIgual –, o que quer dizer que os artigos podem ser adaptados, copiados e distribuídos, desde que o autor seja citado, que não se faça uso comercial da obra em questão e que sejam distribuídos sob a mesma licença (ver: http://www.creativecommons.org.br/).How to Cite
Santos, S. M. A. (2017). The method of autoethnography in sociological research: actors, prospects and challenges. Plural, 24(1), 214-241. https://doi.org/10.11606/issn.2176-8099.pcso.2017.113972