For a “Soul Full of Hope”: A Counterpoint to the Education’s Misery
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2179-5487.v16i16p1-10Keywords:
Practices of reading and writing, University Autonomy, Internship supervisionAbstract
The following critical opinion is based on my experience in private and public Universities. Initially, I address some questions about the practices of reading and writing carried out in these institutions; then a put forward that poor conditions in the High Education could implicate an excluded inclusion. I propose that University autonomy and public education exert a mean role in transforming and emancipating educators and students minds.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2020-06-11
Issue
Section
Intervenções críticas
License
Copyright (c) 2020 Alec Ichiro Ito
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
Ito, A. I. (2020). For a “Soul Full of Hope”: A Counterpoint to the Education’s Misery. Revista Angelus Novus, 16(16), 27-36. https://doi.org/10.11606/issn.2179-5487.v16i16p1-10