Playing with Science and the Course of Informatics for Digital Inclusion: New Views over the Science Through Computer
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v8i0p49-66Keywords:
Teaching. Science. Informatics.Abstract
Considering the importance of motivation for Exact Sciences learning and the computeras a pedagogical tool, it was designed the project “Playing with Science”, with theaim to have the contact and non-formal subjects such as Physics, Mathematics, andComputing and developing skills like systematic analysis of problems and logical reasoning.Also it was developed the course “Informatics for Digital Inclusion” with thegoal of computer learning by people with little or no contact with computers, througha critical teaching and working Informatics’ needs and problems in their universe. Bothprojects were implemented in the Science and Technology Park of USP (Cientec), andit is possible to do them in other environments in an itinerant way. The activities presentedwere a valid experience of university extension in order to the participant to have a contact with science in a fun and interactive way as well as digital and social inclusion.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2012-10-01
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação e de tradução, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
Playing with Science and the Course of Informatics for Digital Inclusion: New Views over the Science Through Computer. (2012). Revista De Cultura E Extensão USP, 8, 49-66. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v8i0p49-66