So many Maries
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2525-8354.v11i11p169-180Keywords:
Image and movement, Creative process, Time, Past, PresentAbstract
Abstract
Various circumstances can contribute to the development of works of art in music, literature or the visual arts and there are many known examples. Undeniably, the time, the place, the experience (also delusions or dreams) provoke interest and motivation for artists and spectators. The present work of paintings carried out in series, presented here, reports a recurrent experience, which many artists resort or have resorted to, revisiting works of art, studying them and drawing inspiration from them. Countless times, none of this process is evident in the result. However, they can express disquiet or curiosity about the making of art and, surely, works from the past, in any modality, are references for the present.
Downloads
References
BIBLIOGRAFIA CITADA
https://artmuseum.princeton.edu/es/collections/maker/5010
AGAMBEN, Giorgio. Ninfas . São Paulo: Hidra, 2012.
AGAMBEM, Giorgio. Infância e História. Belo Horizonte: Ed. UFMG, 2005.
FLORIÊNSKI, Pável. A perspectiva inversa. São Paulo: Editora 34, 2012
VATTIMO, Gianni. O fim da modernidade. São Paulo: Ed. Martins Fontes, 1996.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Angela Maria Rocha
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença CreativeCommonsAttribution CC-BY que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho on-line (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).