New approaches to traditional learning – general aspects

Authors

  • Cacilda da Silva Souza Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto
  • Alessandro Giraldes Iglesias Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto
  • Antonio Pazin-Filho Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2176-7262.v47i3p284-292

Keywords:

Teaching-learning methodologies, Innovative strategies, Higher Educational, Health education.

Abstract

New challenges are needed in today’s educational settings and highly complex university curricula. To meet the social demands, changes in health professional education and new ways of working with knowledge of the educational institutions were required. In this article will be discussed: the advancement in different spheres, characteristics and barriers to break with the traditional structure and implementation of innovative teaching methodologies and learning. The institutional, the teacher and the student perspectives of this process will be discussed.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Cacilda da Silva Souza, Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto

    Docente e Chefe da Divisão de Dermatologia do Departamento
    de Clínica Médica da Faculdade de Medicina de Ribeirão
    Preto – Universidade de São Paulo (FMRP-USP).

  • Alessandro Giraldes Iglesias, Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto

    Médico egresso da Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto, Universidade de São Paulo (FMRP-USP); Especialista em Cardiologia; Pós-Graduando no Programa de Ensino em Saúde da Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto, Universidade de São Paulo (FMRP-USP); Professor do Curso de Medicina da Universidade do Planalto Catarinense.

  • Antonio Pazin-Filho, Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto

    Professor Associado II e Chefe da Divisão de Emergências Clínicas do Departamento de Clínica Médica da Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto, Universidade de São Paulo (FMRP-USP). Coordenador do Laboratório de Simulação da Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto, Universidade de São Paulo (FMRP-USP)

Published

2014-11-03

Issue

Section

Capítulos

How to Cite

1.
Souza C da S, Iglesias AG, Pazin-Filho A. New approaches to traditional learning – general aspects. Medicina (Ribeirão Preto) [Internet]. 2014 Nov. 3 [cited 2024 May 19];47(3):284-92. Available from: https://revistas.usp.br/rmrp/article/view/86617