Country Personality and Self Congruence: a study on Brazil

Authors

  • Roger Barbara Silva Universidade de São Paulo - Faculdade de Economia Administração e Contabilidade de Ribeirão Preto
  • Janaina Moura Engracia Giraldi

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-4867.v27i1p22-42

Keywords:

Tourism destination’s personality, Self congruity, Destination image, Brazil

Abstract

The purpose of this study was to investigate the personality of Brazil as a tourism destination and to evaluate the relationship between this variable and the self congruity a group of foreigners has toward the country. A quantitative descriptive research was used, through a survey of 95 respondents. The analytical techniques employed were exploratory factor analysis and the comparison of means. The results obtained indicated that, to the respondents, the personality characteristics of Brazil can be grouped according to five dimensions: Vibration, Competence, Contemporary, Sophistication and Sexy. The latter dimension is one of the main contributions of this research. Another important contribution of this study to the literature is in regard the toself congruity and to the dimensions of personality. In this analysis, the intention was to verify whether, according to level of self congruityof the respondents (high or low), there would be differences in the scores of Brazil personality dimensions. The study concluded that the level of self congruitydoes influence on the scores assigned to the country's personality dimensions, however it does not change the dimensions ranking.

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Author Biographies

  • Roger Barbara Silva, Universidade de São Paulo - Faculdade de Economia Administração e Contabilidade de Ribeirão Preto
    NomeRoger Barbara SilvaNome em citações bibliográficasSILVA, R. B.
    2011Graduação em andamento em Administração de Empresas. 
    Faculdade de Economia Administração e Ciências Contábeis de Ribeirão Preto.2007 - 2009Ensino Médio (2º grau). 
    Colégio Oswaldo Cruz2014 - 2014Extensão universitária em Administração de Empresas. (Carga horária: 12h). 
    Universidade Portucalense Infante D. Henrique.2014 - 2014Vínculo: Estagiário, Enquadramento Funcional: Estagiário na Área de Marketing, Carga horária: 40Outras informaçõesEste estágio foi realizado no período de intercâmbio em que estive em Portugal no primeiro semestre de 2014.
  • Janaina Moura Engracia Giraldi

    Janaina de Moura Engracia Giraldi

    Professora Associada da Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade de Ribeirão Preto (FEA-RP), Universidade de São Paulo (USP). Possui Graduação em Administração de Empresas pela Universidade de São Paulo (1998), Especialização em Master of Science in Marketing pela KULeuven (Bélgica) (2002), Mestrado em Administração pela Universidade de São Paulo (2004), Doutorado em Administração pela Universidade de São Paulo (2006) e Livre Docência em Administração (especialidade Marketing) pela Universidade de São Paulo (2014). Tem experiência na área de Administração, com ênfase em Marketing, atuando principalmente nos seguintes temas: Imagem e Marca de Países, Marketing de Lugares, Comportamento do Consumidor, Pesquisa de Marketing, Marketing de Serviços, Planejamento e Estratégia em Marketing.

Published

2016-04-30

Issue

Section

Articles

How to Cite

SILVA, Roger Barbara; GIRALDI, Janaina Moura Engracia. Country Personality and Self Congruence: a study on Brazil. Revista Turismo em Análise, São Paulo, Brasil, v. 27, n. 1, p. 22–42, 2016. DOI: 10.11606/issn.1984-4867.v27i1p22-42. Disponível em: https://revistas.usp.br/rta/article/view/107180.. Acesso em: 21 may. 2024.