O Turismo e as normas ISO 9000: um caminho para a certificação da qualidade dos produtos e serviços

Authors

  • José Roberto Yasoshima Universidade de São Paulo, Escola de Comunicações e Artes - ECA/USP

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-4867.v5i1p89-99

Keywords:

Tourism, products and services quality, services marketing, total quality. certiflcation, ISO 9000.

Abstract

A new world economic scenery shows the increasement of products and services quality request. While one of the most important activity tourism requires a new position of all turistic organizations in the way of quality and productivity. The total quality system certification is the best way for a world-wide recognition.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • José Roberto Yasoshima, Universidade de São Paulo, Escola de Comunicações e Artes - ECA/USP
    Bacharel em Administração de Empresas e Especialista em Didática Universidade Mackenzie. Especialista em Planificação Estratcgica do Turismo pela Escola de Comunicaçõese Artes da USP. Mestrando cm Turismo e Lazer na Escolade Comunicações e Artes da USP.

Published

1994-05-10

Issue

Section

Articles

How to Cite

YASOSHIMA, José Roberto. O Turismo e as normas ISO 9000: um caminho para a certificação da qualidade dos produtos e serviços. Revista Turismo em Análise, São Paulo, Brasil, v. 5, n. 1, p. 89–99, 1994. DOI: 10.11606/issn.1984-4867.v5i1p89-99. Disponível em: https://revistas.usp.br/rta/article/view/63142.. Acesso em: 18 jul. 2024.