Estratégias e políticas de preço no mercado de aviação: caso da Gol Transportes Aéreos

Authors

  • Wilian Ramalho Feitosa Universidade de São Paulo; Faculdade de Economia Administração e Contabilidade

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-4867.v13i1p48-65

Keywords:

air transport market, airline companies, price policies, Gol (loe-cost/low-fair).

Abstract

The recent coming of Gol - Smart Airline Comapny - in the Brazilian aircraft market impacted this market, specially the dornestic rote. By working wilh
low prices, Gol brought the ''fair war". All the bigger comapnies, except Varig, the biggest one, adopted lower prices. The main domestic rotes: São Paulo to Rio de Janeiro, São Paulo to Curitiba and São Paulo to Belo Horizonte, are cheaper than before its coming. But are the companies prepared for this new context? Could the service by poorer people change its strategies? The goal of this study is to compare the marketing strategies of the airline companies, its positioning, by analyzing price policies and others strategies, understanding the worldwide airline market dynamic and verifying its trends.

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Author Biography

  • Wilian Ramalho Feitosa, Universidade de São Paulo; Faculdade de Economia Administração e Contabilidade
    Bacharel em Administração de Empresas na Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade da Universidade de São Paulo.

Published

2002-05-02

Issue

Section

Articles

How to Cite

FEITOSA, Wilian Ramalho. Estratégias e políticas de preço no mercado de aviação: caso da Gol Transportes Aéreos. Revista Turismo em Análise, São Paulo, Brasil, v. 13, n. 1, p. 48–65, 2002. DOI: 10.11606/issn.1984-4867.v13i1p48-65. Disponível em: https://revistas.usp.br/rta/article/view/63579.. Acesso em: 19 may. 2024.