Do you know Tapacurá?

Branding with scarce resources

Authors

  • Paulo de Lencastre Universidade Católica Portuguesa
  • Paulo Andrade Universidade Federal de Pernambuco
  • Leonor de Lencastre Farfetch, Porto, Portugal e Sociedade Queira Deus, Recife, Brasil

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v11i2p66-83

Keywords:

Branding, Semiotics, Name, Logo, Co-creation

Abstract

The aim of this case study is to show that it is possible to develop a branding approach with scarce resources, using simple but theoretically grounded practices. The authors – a communication manager, an architecture professor and a marketing professor – have become involved in choosing an identity – name and logo – for an ecological reserve in Brazil. The resources of money, time and means were scarce. They quickly built a semiotic approach, which avoided a merely aesthetic choice that could be difficult to implement, joining the stakeholders in the co-creation of the brand identity.

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Author Biographies

  • Paulo de Lencastre, Universidade Católica Portuguesa

    Economista, doutor em Ciências Econômicas Aplicadas pela Universidade Católica de Lovaina (Bélgica) e professor de Marketing e Branding na Universidade Católica Portuguesa.

  • Paulo Andrade, Universidade Federal de Pernambuco

    Arquiteto, mestre em Teoria da Arquitetura pela Universidade Federal de Pernambuco e professor de Arquitetura e Urbanismo na mesmo universidade.

  • Leonor de Lencastre, Farfetch, Porto, Portugal e Sociedade Queira Deus, Recife, Brasil

    Gestora, graduada em Gestão de Empresas pela Universidade Católica Portuguesa e pós-graduada em Gestão Estratégica em Comunicação Organizacional e Relações Públicas pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo. Gestora na Farfetch e na Sociedade Queira Deus.

Published

2019-07-31

How to Cite

LENCASTRE, Paulo de; ANDRADE, Paulo; LENCASTRE, Leonor de. Do you know Tapacurá? Branding with scarce resources. Signos do Consumo, [S. l.], v. 11, n. 2, p. 66–83, 2019. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v11i2p66-83. Disponível em: https://revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/150764.. Acesso em: 23 nov. 2024.