Narrative structures of book trailers of fantastic literature: a classification

Authors

  • Cláudio Roberto de Araújo Bezerra Universidade Católica de Pernambuco
  • Tifanny Valente Brasileiro Faculdade de Olinda
  • Breno Carvalho Universidade Católica de Pernambuco

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v12i2p115-125

Keywords:

Book trailer, Fantastic Literature, Narrative, Audiovisual, Digital Advertising

Abstract

This article proposes a typology of narrative structures of book trailers of fantastic literature. The classification was created by mapping these products in YouTube channels of the biggest international publishers of the fantasy subgenre. The paper also discusses the aesthetic-narrative and advertising strategies used in book trailers to entice fans or potential readers of fantasy. In methodological terms, this is an exploratory research in which analysis involved an interface between literature, cinema and advertising.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Cláudio Roberto de Araújo Bezerra, Universidade Católica de Pernambuco

    Pós-Doutoramento em Indústrias Criativas pela Universidade do Porto, em Portugal. Doutor em
    Multimeios pela Universidade Estadual de Campinas (Unicamp). É professor do Mestrado Profissional
    em Indústrias Criativas e coordenador da Especialização em Estudos Cinematográficos da Unicap.

  • Tifanny Valente Brasileiro, Faculdade de Olinda

    Mestra em Indústrias Criativas pela Universidade Católica de Pernambuco (Unicap). Especialista em
    Comunicação e Marketing de Mídias Digitais (Estácio de Sá). É professora de Publicidade e Fotografia
    da Faculdade de Olinda (Focca)

  • Breno Carvalho, Universidade Católica de Pernambuco

    Doutor em Design pela Universidade Federal de Pernambuco (UFPE). É professor do Mestrado Profissional em Indústrias Criativas e coordenador da Agência de Soluções Interativas Combogó da Unicap.

Published

2020-12-30

How to Cite

Narrative structures of book trailers of fantastic literature: a classification. Signos do Consumo, [S. l.], v. 12, n. 2, p. 115–125, 2020. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v12i2p115-125. Disponível em: https://revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/160039.. Acesso em: 17 may. 2024.