Algorithms and Big Data

update processes in advertising habitus

Authors

  • Lucas Alves Schuch Universidade Federal de Santa Maria
  • Juliana Petermann Universidade Federal de Santa Maria

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v12i1p14-26

Keywords:

communication, advertising and marketing, habitus, algorithms, big data

Abstract

In this article we intend to discuss how updates needed in the advertising habitus in the face of contemporary advertising transformations, specifically, as questions related to the mediation of algorithms and processes in Big Data. We have as a guide the following question: What are the updates we follow in the advertising habitus facing the changes in the contemporary advertising scene? We will approach the concept of habitus, discussing mainly the advertising habitus and evaluate the possible transformations of this in contemporary times.

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Author Biographies

  • Lucas Alves Schuch, Universidade Federal de Santa Maria

    Publicitário, doutorando em Comunicação pela Universidade de Santa Maria (UFSM) e Mestre em Comunicação midiática pela mesma instituição. Pesquisador do grupo de Pesquisa Nós Pesquisa Criativa. Criador do Podcast de divulgação científica Propaganda não é só isso aí. 

  • Juliana Petermann, Universidade Federal de Santa Maria

    Doutora em Ciências da Comunicação pela UNISINOS. É professora associada do Departamento de Ciências da Comunicação e do Programa de Pós-graduação em Comunicação na UFSM. Coordena o grupo Nós - Pesquisa Criativa. Em 2014, recebeu o Troféu Reconhecimento da Associação Riograndense de Propaganda no ano de 2014. Em 2017, foi professora do ano, recebendo o Prêmio Destaque em Ensino na UFSM. É autora do livro Cartografia da Criação Publicitária.

Published

2020-03-01

How to Cite

Algorithms and Big Data: update processes in advertising habitus. Signos do Consumo, [S. l.], v. 12, n. 1, p. 14–26, 2020. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v12i1p14-26. Disponível em: https://revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/163623.. Acesso em: 17 jul. 2024.