Gender studies interfacing signs and media: very timid approaches

Authors

  • Claudia Lago Universidade de São Paulo
  • Elisa Canjani Universidade de São Paulo
  • Isabella Bergo Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v12i2p33-44

Keywords:

Communication, Consumption, Gender studies, Comunicação, Mídia e Consumo, Signos do consumo

Abstract

Researching the database of the journals Comunicação, Mídia e Consumo and Signos do Consumo, this article seeks to understand how research that works on gender issues in the Communication and Consumption interface appropriates and dialogues with the field of gender studies from its complexity and interdisciplinarity. The results point to an excessive shyness, both in terms of number of studies that make use of this relationship, and in terms of the effective approximation of the thematic and conceptual framework provided by the field

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Claudia Lago, Universidade de São Paulo

    Professora do Departamento de Comunicações e Artes da Escola de Comunicações e Artes da
    Universidade de São Paulo (CCA-ECA/USP) e do Programa de Pós-Graduação em Ciências da
    Comunicação da mesma instituição. Coordenadora do Grupo de Pesquisa Alteridade, Subjetividades,
    Estudos de Gênero e Performance nas Comunicações e Artes (AlterGen). Doutora em Ciências da
    Comunicação pela ECA/USP e mestre em Antropologia Social pela Universidade Federal de Santa
    Catarina. Graduada em Jornalismo pela Faculdade Cásper Líbero.

  • Elisa Canjani , Universidade de São Paulo

    Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação (PPGCOM-ECA/USP)
    da Universidade de São Paulo. Integra o grupo de pesquisa Alteridade, Subjetividades, Estudos de
    Gênero e Performance nas Comunicações e Artes. Graduanda em Licenciatura em Educomunicação
    pela ECA-USP. Arquiteta e Urbanista pela FAU-USP.

  • Isabella Bergo, Universidade de São Paulo

    Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação (PPGCOM-ECA/USP)
    da Universidade de São Paulo. Integra o grupo de pesquisa Alteridade, Subjetividades, Estudos de
    Gênero e Performance nas Comunicações e Artes. Graduada em Ciências da Comunicação com
    Habilitação em Cinema pela Fundação Armando Álvares Penteado (FAAP).

Published

2020-12-30

How to Cite

Gender studies interfacing signs and media: very timid approaches. Signos do Consumo, [S. l.], v. 12, n. 2, p. 33–44, 2020. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v12i2p33-44. Disponível em: https://revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/178655.. Acesso em: 1 jul. 2024.