Semiotic analysis of the brand mãe terra: communication potential of its packaging

Authors

  • Francine Cruz de Cerqueira Lima FSP-USP
  • Bárbara Miklasevicius FEA-USP

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v4i2p237-252

Keywords:

semiotics, packaging, food label, Mãe Terra, food products health and nutrition claims

Abstract

The objective of this paper is to analyze the potential of meanings in the packaging of the brand Mãe Terra. The packaging of a product has a double function: it is both a type of advertising and a source of information. Considering food products with health and nutrition claims, like the ones produced by the brand studied, these two functions are often mixed. Using the semiotics method, this article presents the potential meaning communicated by Mãe Terra to consumers who seek healthier food.

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Author Biographies

  • Francine Cruz de Cerqueira Lima, FSP-USP

    Jornalista pela ECA-USP e mestranda em Nutrição em Saúde Pública na FSP-USP, com 15 anos de atuação profissional na imprensa escrita, principalmente na área de comportamento e saúde. Endereço: Rua Joaquim Antunes, 797/ 63; CEP 05415-012, SP-SP. Telefone: (11) 99754 8711.

  • Bárbara Miklasevicius, FEA-USP
    Relações Públicas pela ECA-USP, com especialização em marketing pela EAESP-FGV e 15 anos de experiência em marketing de grandes empresas, é atualmente mestranda em Administração (Marketing) da FEA-USP. Endereço: R. Dr. Renato Paes de Barros, 322/171; CEP 04530-000; SP-SP. Telefone: (11) 99146-8609.

Published

2012-12-04

How to Cite

Semiotic analysis of the brand mãe terra: communication potential of its packaging. Signos do Consumo, [S. l.], v. 4, n. 2, p. 237–252, 2012. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v4i2p237-252. Disponível em: https://revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/50875.. Acesso em: 18 may. 2024.