The relationship as a strategy for strengthening corporate reputation: the case coca-cola zero

Authors

  • Tânia Oliveira Pereira Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v5i1p32-49

Keywords:

corporate reputation, relationships, communication, coca-cola zero

Abstract

The purpose of this paper is to discuss the concept of corporate reputation as a byproduct of organizational behavior and the quality of the relationship between the organization and its publics, according to Grunig and Kim (2011). The paper presents the strategy of customizing the label of Coca-Cola Zero as a way to strengthen the relationship with its audiences from a poll on Facebook, social media whose main platform is the relationship. The data demonstrate a strong interaction of the public with the brand, making custom packaging an object of desire.

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Author Biography

  • Tânia Oliveira Pereira, Universidade de São Paulo
    Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Ciências da Comunicação na Universidade de São Paulo. Pós-graduada em Gestão Estratégica em Comunicação Organizacional e Relações Públicas (2011) e graduada em Comunicação Social - Relações Públicas (2007), ambas pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo.

Published

2013-06-21

How to Cite

The relationship as a strategy for strengthening corporate reputation: the case coca-cola zero. Signos do Consumo, [S. l.], v. 5, n. 1, p. 32–49, 2013. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v5i1p32-49. Disponível em: https://revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/70463.. Acesso em: 16 jul. 2024.