The cultural marketing as an element of differentiation: the case “Bradesco – spectacle as message”

Authors

  • Flavi Ferreira Lisboa Filho Universidade Federal de Santa Maria
  • Julia Munareto Leal Universidade Federal de Santa Maria

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v5i2p199-213

Keywords:

cultural marketing, organizational communication, differentiation

Abstract

This article proposes a bibliographic search presenting concepts and definitions about the cultural marketing theme in order to organizational communication. To contextualize the theoretical summary it is presented the case of the Banco Bradesco, which started a general restructuration to legitimize the adoption of a new concept: “full bank”. It is described some cultural marketing actions taken, which served as the differentiator for the Bank.

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Author Biographies

  • Flavi Ferreira Lisboa Filho, Universidade Federal de Santa Maria
    Professor no Programa de Pós-Graduação em Comunicação e no Departamento de Ciências da Comunicação da Universidade Federal de Santa Maria – UFSM. Doutor em Ciências da Comunicação pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos. Pesquisador líder do Grupo de Pesquisa Estudos culturais e audiovisualidades.
  • Julia Munareto Leal, Universidade Federal de Santa Maria
    Mestre pelo Programa de Pós-Graduação em Comunicação da UFSM - linha Mídia e Identidades Contemporâneas. Graduada em Relações Públicas pela UFSM.

Published

2013-12-19

How to Cite

The cultural marketing as an element of differentiation: the case “Bradesco – spectacle as message”. Signos do Consumo, [S. l.], v. 5, n. 2, p. 199–213, 2013. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v5i2p199-213. Disponível em: https://revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/76360.. Acesso em: 26 jun. 2024.