Evaluation in translator-training courses: the leaner's turn
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2317-9511.tradterm.1997.49871Keywords:
Education, translation teaching, evaluation.Abstract
According to Education specialists, evaluation is a topic at once controversial and relevant due to its pedagogic, psychological, and socioeconomic implications. In their search for a fair and accurate evaluation, teachers tend to favor practices that are supposedly objective. This paper challenges this notion of objectivity and presents an alternative approach involvinginteraction andnegotiation. These are processes that take into account the inextricable subject/object relationship and the circumstances of each piece of work to be assessed.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
1997-06-18
Issue
Section
Translation
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution BY-NC-SA que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
Martins, M. A. P., & Frota, M. P. (1997). Evaluation in translator-training courses: the leaner’s turn. TradTerm, 4(1), 69-84. https://doi.org/10.11606/issn.2317-9511.tradterm.1997.49871