Essential behaviors and attitudes in escort interpreting): a clients’ perspective

Authors

  • Milton L. Torres Coordenador do curso de Tradutor e Intérprete no Centro Universitário Adventista de São Paulo
  • Josiane da Silva Bacharela no curso de Tradutor e Intérprete pelo Centro Universitário Adventista de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2317-9511.tradterm.2014.85566

Keywords:

Translation studies, Escort interpreting, Interpreting modes.

Abstract

This paper studies escort interpreting in order to examine issues pertaining to the work of the interpreter from the point of view of their customers. This study discusses the performance of this type of interpreter in the ceramic market so as to point to the essential elements that will make an escort interpreter successful when working in the business environment. The results point to the fact that interpreters must not only have expertise in the field, but also familiarity with the equipment pertaining to that industry. Among other aspects, this survey also shows that the interpreter must have cultural knowledge as well as other characteristics such as punctuality, friendliness, professional posture and proper attire.

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Author Biographies

  • Milton L. Torres, Coordenador do curso de Tradutor e Intérprete no Centro Universitário Adventista de São Paulo

    Doutor em Arqueologia Clássica pela Universidade do Texas e pós-doutor em Estudos Literários pela UFMG. É um dos organizadores do livro Interpretação: a arte da tradução simultânea, intermitente e consecutiva, publicado em 2012, e do livro Sermo vulgaris: a jornada das traduções da Bíblia de volta à língua do povo, publicado em 2013. Tem mais de vinte anos de experiência como intérprete de palestras motivacionais e religiosas. Atualmente coordena o curso de Tradutor e Intérprete do Centro Universitário Adventista de São Paulo, em Engenheiro Coelho, e é aluno do doutorado em Letras Clássicas da USP.

  • Josiane da Silva, Bacharela no curso de Tradutor e Intérprete pelo Centro Universitário Adventista de São Paulo

    Bacharela no curso de Tradutor e Intérprete do Centro Universitário Adventista de São Paulo e do curso de Administração do Centro Regional Universitário de Espírito Santo do Pinhal. Atuou por uma década como secretária no segmento da indústria de cerâmica na Estiva Refratários Especiais Ltda, em Estiva Gerbi, SP.

Published

2014-10-15

Issue

Section

Articles

How to Cite

Torres, M. L., & Silva, J. da. (2014). Essential behaviors and attitudes in escort interpreting): a clients’ perspective. TradTerm, 23, 35-57. https://doi.org/10.11606/issn.2317-9511.tradterm.2014.85566