Vol. 30 No. 2 (2004)

					View Vol. 30 No. 2 (2004)
Published: 2004-08-01

Editorial

  • Editorial

    Maria Isabel de Almeida, Lucia Bruno, Marília Carvalho, Marta Kohl de Oliveira
    207-208
    DOI: https://doi.org/10.1590/S1517-97022004000200001

Articles

  • Life cycles: some questions on the psychology of the adult

    Marta Kohl de Oliveira
    211-229
    DOI: https://doi.org/10.1590/S1517-97022004000200002
  • The practice of assessment by learning cycles in the narrative of primary school teachers: difficulties and advances in the search for school success

    Dília Maria Andrade Glória, Leila de Alvarenga Mafra
    231-250
    DOI: https://doi.org/10.1590/S1517-97022004000200003
  • Injustice at school: social representations of elementary and secondary school students

    Renata Aparecida Carbone, Maria Suzana De Stéfano Menin
    251-270
    DOI: https://doi.org/10.1590/S1517-97022004000200004
  • The reinvention of school from a founding experience in a hospital

    Rejane de Souza Fontes
    271-282
    DOI: https://doi.org/10.1590/S1517-97022004000200005

Em Foco: Pesquisa Sociológica e Metodologia Qualitativa

  • Apresentação

    Cláudia Pereira Vianna, Maria da Graça Jacintho Setton
    285-288
    DOI: https://doi.org/10.1590/S1517-97022004000200006
  • Qualitative research methodology

    Heloisa Helena T. de Souza Martins
    289-300
    DOI: https://doi.org/10.1590/S1517-97022004000200007
  • Understanding and making oneself understood: how to reinforce the internal and external legitimacy of qualitative studies

    Agnès van Zanten
    301-313
    DOI: https://doi.org/10.1590/S1517-97022004000200008
  • Trajetória acadêmica e pensamento sociológico: entrevista com Bernard Lahire

    315-321
    DOI: https://doi.org/10.1590/S1517-97022004000200009

Tribute

  • José Mário Pires Azanha: a radicalidade de uma razão apaixonada

    Nílson José Machado
    325-325
    DOI: https://doi.org/10.1590/S1517-97022004000200010
  • "Democratização do ensino" revisitado

    José Sérgio Fonseca de Carvalho
    327-334
    DOI: https://doi.org/10.1590/S1517-97022004000200011
  • Democratização do ensino: vicissitudes da idéia no ensino paulista

    José Mario Pires Azanha
    335-344
    DOI: https://doi.org/10.1590/S1517-97022004000200012
  • A título de apresentação

    Lisete Regina Gomes Arelaro
    345-347
    DOI: https://doi.org/10.1590/S1517-97022004000200013
  • A política de educação do estado de São Paulo (uma notícia): considerações sobre a política de educação do Estado de São Paulo

    José Mário Pires Azanha
    349-361
    DOI: https://doi.org/10.1590/S1517-97022004000200014
  • Documento Preliminar n. 1

    363-368
    DOI: https://doi.org/10.1590/S1517-97022004000200015
  • Uma reflexão sobre a formação do professor da escola básica

    José Mário Pires Azanha
    369-378
    DOI: https://doi.org/10.1590/S1517-97022004000200016