Further on "fittings": the notion of university teaching affected by psychoanalytical theory
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1981-1624.v16i2p368-391Keywords:
university teaching, psychoanalytical theory, teacher´s desireAbstract
The paper aims to make a contribution to the theoretical traces of universitary teaching, taking into account the effects that psychoanalytical theory provides. Especially, the notion of "teacher's desire", as established by Lacan, is related to the basic nature of this kind of teaching. The paper intends to show the importance of "lacking knowledge" in the discussion about the universitary tradition of teaching, and its differences with the tradition of teaching theory in modern education. Otherwise, a discussion about the status of the relationship science-teaching is included, mainly in the framework of psychoanalytical "cientificism".Downloads
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Eu, Rinaldo Voltolini, concedo à revista o direito de primeira publicação e declaro que o artigo intitulado Sobre uma política de acolhimento de professores em situação de inclusão, apresentado para publicação na revista Estilos da Clínica, não foi publicado ou apresentado para avaliação e publicação em nenhuma outra revista ou livro, sendo, portanto, original.