The psychoanalyst role at school
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1981-1624.v6i11p17-26Keywords:
Psychoanalysis, education, miscarriage of education, ethic and policyAbstract
In this work we analyze the tension inherent to the educative action in its formal aspect, practiced at school, and in its informal aspect, practiced by the family, raising some questions ot impossibility that give rise to impotence and as a consequence the miscarriage of education. The miscarriage of school, considered one of the pathologies of our time, is being associated to the manipulation of the promises of pleasure associated to the political actions of Education, supported by an ethic of globalization and by the loss of ideals. These are questions that are brought to the psychoanalyst in intersection of the psychoanalysis and education.Downloads
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Eu, Rinaldo Voltolini, concedo à revista o direito de primeira publicação e declaro que o artigo intitulado Sobre uma política de acolhimento de professores em situação de inclusão, apresentado para publicação na revista Estilos da Clínica, não foi publicado ou apresentado para avaliação e publicação em nenhuma outra revista ou livro, sendo, portanto, original.