Articulations amongst multiple geographical scales: logics and spatial strategies of companie

Authors

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2179-0892.geousp.2017.131655

Keywords:

Economic logics. Spatial strategies. Geographical scales. Trade. Consumption.

Abstract

In current times, marked by forms of production and consumption associated with post-fordism, and the social constitution and neoliberal policy, compa- nies of different economic sizes and spatial scopes base their decision-making to the location of their establishments and to conform their markets and ar- eas according to different geographical scales. The link between, on the one hand, economic and spatial logic and on the other, spatial strategies of com- panies is presented in this text, in the context of contemporary capitalism and formation of shop networks that rely on urban networks as a condition of acting, but also transform their settings and the roles of various cities in these spatial structures of interurban scale. We take, as empirical reference, the economic and spatial logic of some companies and other’s spatial strategies to show what is generally and what can be understood as particular and unique in the analyzed trends. 

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Author Biographies

  • Maria Encarnação Beltrão Sposito, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho. Faculdade de Ciências e Tecnologia, Presidente Prudente

    Docente do Departamento de Geografia da Faculdade de Ciências e Tecnologia da UNESP - Campus de Presidente Prudente. Área de trabalho - Geografia Urbana. Pesquisadora do CNPq.

  • Eliseu Savério Sposito, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho. Faculdade de Ciências e Tecnologia de Presidente Prudente

    Docente do Departamento de Geografia da Faculdade de Ciências e Tecnologia da UNESP - Campus de Presidente Prudente. Área de trabalho - Geografia Econômica. Pesquisador do CNPq.

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Published

2017-10-19

How to Cite

SPOSITO, Maria Encarnação Beltrão; SPOSITO, Eliseu Savério. Articulations amongst multiple geographical scales: logics and spatial strategies of companie. GEOUSP Espaço e Tempo (Online), São Paulo, Brasil, v. 21, n. 2, p. 462–479, 2017. DOI: 10.11606/issn.2179-0892.geousp.2017.131655. Disponível em: https://revistas.usp.br/geousp/article/view/131655.. Acesso em: 21 nov. 2024.