GEOGRAPHY NARRATED IN / EVERYDAY SCHOOL: A STUDYFROM THE CONCEPT OF TERRITORY
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2179-0892.geousp.2012.74282Keywords:
Daily school routine, Territory, Deconstruction, NarrativesAbstract
This article presents a study from on the concept of territory aims to get in /from the everyday life of two state public schools in the municipality of Itapetininga / SPmicroterritorial occupying their spaces, and the correlation of these microterritorial with those of a metropolitan area.Downloads
References
BOUTANG, Pierre-André; PARNET,Claire.. O Abecedário de Gilles Deleuze. Paris: Éditions Montparnasse/Brasil: TV Escola, Ministério da Educação.Tradução e Legendas: Raccord [com modificações], A transcrição integral do vídeo encontra-se disponível em: Último acesso em: 18.07.2011.
FOUCAULT, Michel. Vigiar e punir: nascimento da prisão. Tradução de Raquel Ramalhete. Petrópolis, Vozes, 1987.
HAESBART, Rogério. Territórios Alternativos. 2ª Edição. São Paulo: Contexto, 2006.
SAQUET, Marcos Aurélio; SPOSITO, Eliseu Savério. Territórios e territorialidades: teorias processos e conflitos (Orgs). 1ª Edição. São Paulo: Expressão Popular.
UNESP. Programa de Pós-Graduação em Geografia, 2009. (Geografia em Movimento)
OLIVEIRA, Inês Barbosa de. Currículos praticados: entre a regulação e a emancipação. 2ª Edição. Rio de Janeiro: DP&A, 2005.
SOUZA, Marcelo José Lopes de. O território: sobre espaço e poder, autonomia e desenvolvimento. In: CASTRO, Iná Elias de; GOMES, Paulo Cesar da Costa; CORRÊA, Roberto Lobato. (Orgs). Geografia: Conceitos e Temas. 9ª Edição. Rio de Janeiro: Bertrand Brasil, 2006, p. 77-116.
SOUZA, Marcelo José Lopes de. “Território” da divergência (e da confusão): em torno das imprecisas fronteiras de um conceito fundamental. In: SAQUET, Marcos Aurelio; SPOSITO, Eliseu Savério (orgs). Territórios e territorialidades: teorias, processos e conflitos. 1ª Edição. São Paulo: Expressão Popular. UNESP. Programa de Pós-Graduação em Geografia, 2009, p. 57-72.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2012 Carlos Martins, Marcos Reigota
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors maintain copyright and grant the magazine the right to first publication, with the work with a license to use the CC-BY attribution, which allows to distribute, remix, adapt and create based on your work, provided that the due copyright, in the manner specified by CS.
- Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any time before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of published work (See The Effect of Open Access).