The remote guided c ommerce and transformations in space
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2179-0892.geousp.2001.123529Keywords:
Commerce, capital, telem arketing, ville, urbainAbstract
Le commerce assumé dernièrement nouveaux rythm es en adeptant se les changements urbaines. Dans ce process, le telemarketing est um secteur qui croit rapidement; ici la circulation desmerchandises gagne le rytme des non-places, en même temps quelle exige, dans quelques moments, l'espace pour devenir concrete. Avec le telemarketing, les capitalistes cherchent de plus em plus accélere le process de circulation de merchandises, pour Faccélération de la reprodution du capital on crée des flux dirigeés par des structures spécifiques pour accentuer cette fluiditéDownloads
References
ASCHER, F. "Métropolisation et services aux ménages. Équipements centraux et services à domicile dans les zones métropolitaines" In: BONAMY, J. MAY, N. (ORG.). Services et m utations urbaines. Q uestionem ents et perspectives. Paris: Antropos, 1994. pp.239-250.
AUGE, M. não Lugares: Introdução à antropologia da supermodernidade. Campinas: Papirus, 1994. 110 p.
BARSMEFSKY, C. "Comércio global deve mudar por causa da Internet-Rede pode facilitar o aumento da produtividade e ajudar pequenas nações a ampliar seus mercados" O Estado de São Paulo, São Paulo, 12 de julho de 1998. P.10.
BAUDRILLARD, J. A sociedade de consum o. Lisboa: Edições 70, 1991. Simulacros e simulação. Lisboa: Relógio d'água, 1991.
BETING, J. "A loja virtual" O Estado de São Paulo. São Paulo, 23 de julho de 1998. p 13.
BELMONT, G. "Comércio eletrônico pode chegar a U$ 300 bilhões" O Estado de São Paulo, São Paulo, 14 de junho de 1998, p .10.
CARLOS, A.F.A. A cidade. São Paulo: Contexto, 1994.
CARLOS, A.F.A. "O espaço e o tem po sociais no cotidiano" In: Sim pósio de Geografia Urbana, 3. 1993, Rio de Janeiro. Anais... Rio de Janeiro: IBGE, 1993, pp.93-98.
CASTANHEIRA, A. " Telem arketing prevê mais 40 mil empregos" D iário Popular. São Paulo, 21 de dezembro de 1997 p. 15.
CALVACANTI, S. "Internet dá acesso a shopping virtual" Folha de São Paulo, São Paulo, cad. Dinheiro, 24 de março de 1998,
p.5.
CHESNAIS, F. La M ondialisation du Capital. Paris: Syros, 1993, 286 p.
CORDEIRO, H. K. "A 'Cidade Mundial' de São Paulo e a Recente Expansão do seu centro Metropolitano" Revista Brasileira de Geografia, vol.54, n°3. Rio de Janeiro, julho/setembro de 1992, pp.5-26.
FORRESTER, V. O H orror Econôm ico. São Paulo: Editora da Universidade Estadual Paulista, 1997. 154 p.
GOTTDIENER, M. A produção social do espaço urbano. Trad. G.G. Souza. São Paulo: EDUSP, 1993.
HELLER, A. Teoría de las necesidades en Marx. Trad. J.F. Yvars. Barcelona: Ediciciones Peninsula, 1978.
LEFEBVRE, H. A vida cotidiana no m undo m oderno. São Paulo: Ática, 1991. 216 p.
LEFEBVRE, H. A reprodução das relações de produção. Porto: Publicações Escorpião, 1973. La Revolution Urbaine. Paris: Gallimard, 1970, 191 p.
MARCONDES, C. F. Televisão. São Paulo: Scipione, 1994.
Sociedade Tecnológica. São Paulo: Scipione, 1994.
MARX, K. "Introdução (a crítica da econom ia política)" In: Marx. Os pensadores. São Paulo: Abril Cultural, 1974, Vol. XXXV.
MILLER, M. B. "Au Bon Marché 1867-1920. Le conso m m a te u r apprivoisé" In: MAGAIRAZ, M. (ORG.). Histoire Économique, XVIII-XX Siècle. Paris: textes essentiels Larousse, 1992, pp. 538-549.
MUNIZ, S. A Máquina de narciso. Televisão, Indivíduo e Poder no Brasil. 3 a edição. São Paulo: Ed. Cortez, 1994. Reinventando a cultura, a com unicação e seus produtos. Petrópolis : Ed. vozes, 1996.
PASTORE, J. "O emprego no comércio eletrônico destrói postos de trabalho" O Estado de São Paulo. São Paulo, 21 de julho de 1998. p. 15.
PEPPERS, D., ROGERS, M. M arketing um a um Marketing individualizado na era do cliente. Rio de Janeiro: Ed.Campus, 1994. 394 p.
PÉRON, R. La fin des vitrines. Des tem ples de la consom m atio n aux usines à vendre. Cachan: Editions de l'Ens-Cachan, 1993. 306 p.
PRADO, J. R. do. TV : Quem Vê Quem. Rio de Janeiro: Eldorado, 1973. 260 p.
PROST, A & VICENT, G. (ORG.). H istoria da Vida Privada: da 1a Guerra M undial a nossos dias. Trad. D. Bottmann. São Paulo: Companhia das Letras, 1992.
RONCAYOLO, M. La ville et ses territoires. Paris: Ed. Folio essais Gallimard, 1990. 278 p. La ciudad. Barcelona: Paidós, 1988. 142 p.
SANTOS, M. O Espaço D ividido; Os dois circuitos da economia urbana dos países subdesenvolvidos. Rio de Janeiro: Livraria Francisco Alves, 1979. 345p. A aceleração contem porânea: tem po m undo e espaço m undo. In: DOWBOR, L., IANNI, O e RESENDE, P.E.A. (orgs.). Desafios da Globalização. Petrópolis: Vozes, 1997. pp. 191-198.
SCHENKER, J. L. "Governos querem tributar a Internet" O Estado de São Paulo, São Paulo, 1 de abril de 1998. p.l 1.
SHACHAR, A. "A cidade mundial e sua articulação ao sistema econôm ico global" In: BECKER, B. K. COSTA, R. H. da, SILVEIRA, C. B. (Org). Abordagens políticas da espacialidade. Rio de Janeiro: UFRJ, 1983, pp.75-97.
VIRILIO, P. O espaço crítico. Trad. P.R. Pires. Rio de Janeiro: Ed. 34, 1993.
WAGE, Jan L. La vendita p e r telefono. (Guida pratica per utilizzare il telefono nel lavoro de vendita e organizare la "televendita" ad uso delle direzioni aziendali, esperti di marketing, agenti, venditori e negozianti). Milano: Franco Angeli/Azienda Moderna, 1984, 196 p.
WEITZEN, H. S. Telem arketing - A m ágica do telefone. São Paulo: McGraw-Hill, 1989, 232 p.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2001 Eliane Guerreiro Rossetti Padovani
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors maintain copyright and grant the magazine the right to first publication, with the work with a license to use the CC-BY attribution, which allows to distribute, remix, adapt and create based on your work, provided that the due copyright, in the manner specified by CS.
- Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any time before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of published work (See The Effect of Open Access).