Tourism management in the strategical regional planning contest. A study of Latin-American cases
DOI :
https://doi.org/10.11606/issn.2179-0892.geousp.2003.123815Mots-clés :
Regional management, strategic planning, tourismRésumé
This paper discusses the thesis that the most successful regional companies in tourism must articulate public, private and non-governmental organizations (ONG). The articulation of these elements must fulfill in the same level of m anagem en t the goals of the different areas of knowledge. In that sense, the interdisciplinary objectives can be researched, executed, controlled and evaluated efficiently in the Strategic Planning for regional tourism (PE). The methodological tool selected was the case study, and the three cases of Strategic Planning were analyzed: Costa Rica, Mexico and Brazil. The final results examined how the initiative and objectives of a PE belonging to the field of tourism were articulated and their involvement with the regional sustainable development (DS). desertification in the Brazilian Northeast##plugins.themes.default.displayStats.downloads##
##plugins.themes.default.displayStats.noStats##
Téléchargements
Publiée
2003-12-17
Numéro
Rubrique
Artigos
Licence
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho com licença de uso da atribuição CC-BY, que permite distribuir, remixar, adaptar e criar com base no seu trabalho desde que se confira o devido crédito autoral, da maneira especificada por CS.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho on-line (ex.: em repositórios institucionais ou em sua página pessoal) a qualquer altura antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Comment citer
TOLEDO, Geraldo Luciano; POLLERO, Álvaro Castroman; GALLO JUNIOR, Humberto. Tourism management in the strategical regional planning contest. A study of Latin-American cases. GEOUSP Espaço e Tempo (Online), São Paulo, Brasil, v. 7, n. 2, p. 21–30, 2003. DOI: 10.11606/issn.2179-0892.geousp.2003.123815. Disponível em: https://revistas.usp.br/geousp/article/view/123815.. Acesso em: 22 déc. 2024.