Virtual listening service in Brazilian higher education institutions

Authors

  • Cleusa Maria Andrade Scroferneker Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul. Faculdade de Comunicação Social

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2010.139052

Keywords:

Listener’s office. Virtual listener. Organizational comunucation. Universities. Institutional assessment.

Abstract

This text presents the results of the first two phases of a research on the different ways proposed by universities to listen “virtually” to (and interact with) distinct public segments, particularly the ones identified as Talk to us, Contact, Contacts and/or Listener’s office. The interest in investigating this new “listening”, named in the project as virtual “listener’s office”, is due to the realization that at present these new types of “interactivity”, which more and more are seen on university sites/portals, are one of the main options for relationship and communication, by “virtualizing” speaking and listening.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Cleusa Maria Andrade Scroferneker, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul. Faculdade de Comunicação Social
    Doutora em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicação e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Mestre em Planejamento Urbano e Regional pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Professora titular do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e do Curso de Comunicação Social da Faculdade de Comunicação Social da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (Famecos/PUC-RS).

Published

2010-06-15

How to Cite

SCROFERNEKER, Cleusa Maria Andrade. Virtual listening service in Brazilian higher education institutions. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 7, n. 12, p. 130–149, 2010. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2010.139052. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139052.. Acesso em: 29 may. 2024.