The animal origin of god: Flávio de Carvalho and the artist as an ethnographer of the mind
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2176-8099.pcso.2017.122540Keywords:
Cultural critique, Ethnographic surrealism, Literary AnthropologyAbstract
The main objective of this article is to problematize the dialogical dimension between ethnography and art in the work of Flávio de Carvalho. By focusing his posthumous book A origem animal de deus (1973), we will seek to investigate the ethnographic instance as it was understood by Carvalho’s surrealism; not only as a practice circumscribed by a single writing genre, but also as a form of world perspective, a theoretical space of the reinvention of tradition, a method of knowledge production and cultural critique.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2017-06-30
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2017 Política de direitos compartilhados
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Ao submeter seu trabalho à Plural, o autor concorda que: o envio de originais à revista implica autorização para publicação e divulgação, ficando acordado que não serão pagos direitos autorais de nenhuma espécie. Uma vez publicados os textos, a Plural se reserva todos os direitos autorais, inclusive os de tradução, permitindo sua posterior reprodução como transcrição e com devida citação de fonte. O conteúdo do periódico será disponibilizado com licença livre, Creative Commons - Atribuição NãoComercial- CompartilhaIgual –, o que quer dizer que os artigos podem ser adaptados, copiados e distribuídos, desde que o autor seja citado, que não se faça uso comercial da obra em questão e que sejam distribuídos sob a mesma licença (ver: http://www.creativecommons.org.br/).How to Cite
Cavalcanti, A. G. (2017). The animal origin of god: Flávio de Carvalho and the artist as an ethnographer of the mind. Plural, 24(1), 270-294. https://doi.org/10.11606/issn.2176-8099.pcso.2017.122540