Customer-based tourism destiny brand equity: Foz do Iguaçu case

Authors

  • Maria Isabel Teles UDC
  • Eliane Cristine Francisco PUC - PR
  • Paulo Muller Prado UFPR

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-4867.v23i1p166-186

Keywords:

management of tourism destination brands, customer-based brand equity of tourism destination, brands.

Abstract

The objective of this work is to measure costumer-based brand equity of tourism destinations. As an empirical context for this study, a survey was performed in Foz do Iguacu, with 286 valid cases. Four dimensions were analyzed: knowledge of the brand; loyalty to the brand, perceived quality and the touristic attractions of the destination under analysis. The results suggest the existence of two distinct groups in the sample: (1) a group displaying a very high perception of the location, thus called “fascinated”, and (2) a group with average or indifferent perception of the object under study, thus called “indifferent”. Foz do Iguacu´s brand equity as a tourism destination was different for each tourist group, but the analysis emphasized the need to explore the image of the natural attractions of the site in order to disseminate the knowledge o f the destination for both publics.

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Author Biographies

  • Maria Isabel Teles, UDC
    Mestre em Administraçao de Empresas pela UFPR, bacharel em Comunicacao Social com ênfase em PUblicidade e Propaganda pela FAAP
  • Eliane Cristine Francisco, PUC - PR
    Doutora e Mestre em Administração de Empresas pela UFPR com ênfase em Comportamento do Consumidor e Estratégias de Marketing, especialista em Administração em Marketing pela FAE Business School, bacharel em Comunicação Social ênfase em Publicidade e Propaganda pela PUC-PR, e Designer Gráfica pela UTFPR. É professora adjunta do programa de mestrado e doutorado (PPAD) da PUCPR.
  • Paulo Muller Prado, UFPR
    Possui graduação em Engenharia Elétrica pela Universidade Estadual de Campinas (1991), mestrado em Administração pela Universidade Federal do Paraná (1995) e doutorado em Administração de Empresas pela Fundação Getulio Vargas - SP (2004). Atualmente é professor adjunto da Universidade Federal do Paraná e coordenador na linha de pesquisa de Estratégia de Marketing e Comportamento do Consumidor da instituição.

Published

2012-04-17

Issue

Section

Articles

How to Cite

TELES, Maria Isabel; FRANCISCO, Eliane Cristine; PRADO, Paulo Muller. Customer-based tourism destiny brand equity: Foz do Iguaçu case. Revista Turismo em Análise, São Paulo, Brasil, v. 23, n. 1, p. 166–186, 2012. DOI: 10.11606/issn.1984-4867.v23i1p166-186. Disponível em: https://revistas.usp.br/rta/article/view/52416.. Acesso em: 18 may. 2024.