Marketing interno em Hospitalidade. Gestão de Recursos Humanos

Authors

  • Maria de Lourdes de Azevedo Barbosa Universidade Federal de Pernambuco
  • Lúcia Maria Barbosa de Oliveira Universidade Federal de Pernambuco

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-4867.v13i1p23-34

Keywords:

hospitality, human resources, service render, marketing.

Abstract

This study analysis whether the management of human resources adopted by one hotel contributes to raise the awareness of the staff as well as their commitment with regards to the quality of service rendering and hospitality. The work is characterised as a case study, made in a medium scale hotel. The data have been collected through documentary research and interviews and the content analysis was used to evaluate the results. The theoretical framework adopted was based on the human resource management and lhe process of internal marketing. The main results revealed that the hotel is
structured and working to obtain the quality of hospitality service rendering.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Maria de Lourdes de Azevedo Barbosa, Universidade Federal de Pernambuco
    Mestre em Administração pela Universidade Federal de Pernambuco (UFPE). Professora e Coordenadora do curso de Hotelaria da UFPE. Especialista em Administração Hoteleira UFJF/SENAC.
  • Lúcia Maria Barbosa de Oliveira, Universidade Federal de Pernambuco
    Mestre em Administração pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG). Doutora em Relações Industriais pela London School ofEconomics. Professora Adjunta do Departamento de Ciências Administrativas e Vice-Coordenadora do Programa de Pós-Graduação em Administração da Universidade Federal de Pernambuco.

Published

2002-05-02

Issue

Section

Articles

How to Cite

BARBOSA, Maria de Lourdes de Azevedo; OLIVEIRA, Lúcia Maria Barbosa de. Marketing interno em Hospitalidade. Gestão de Recursos Humanos. Revista Turismo em Análise, São Paulo, Brasil, v. 13, n. 1, p. 23–34, 2002. DOI: 10.11606/issn.1984-4867.v13i1p23-34. Disponível em: https://revistas.usp.br/rta/article/view/63577.. Acesso em: 30 may. 2024.