Agências de Turismo: oferta de serviços e satisfação do cliente

Authors

  • Tânia Veludo de Oliveira Universidade de São Paulo, Faculdade de Economia Administração e Contabilidade - FEA/USP
  • Ana Akemi Ikeda Universidade de São Paulo, Faculdade de Economia Administração e Contabilidade - FEA/USP

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-4867.v13i1p35-47

Keywords:

tourist supply, travel agencies, services, client satisfaction.

Abstract

The present study discusses the role of services in the tourist supply to reach or exceed customer's expectations. This paper analyses the theoretical research and two cases studies in Brazilian travel agencies.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Tânia Veludo de Oliveira, Universidade de São Paulo, Faculdade de Economia Administração e Contabilidade - FEA/USP
    Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Administração da Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade (FEA), da Universidade de São Paulo. Professora da Escola de Comércio Álvares Penteado.
  • Ana Akemi Ikeda, Universidade de São Paulo, Faculdade de Economia Administração e Contabilidade - FEA/USP
    Professora Livre-Docente da Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade (FEA), da Universidade de São Paulo.

Published

2002-05-02

Issue

Section

Articles

How to Cite

OLIVEIRA, Tânia Veludo de; IKEDA, Ana Akemi. Agências de Turismo: oferta de serviços e satisfação do cliente. Revista Turismo em Análise, São Paulo, Brasil, v. 13, n. 1, p. 35–47, 2002. DOI: 10.11606/issn.1984-4867.v13i1p35-47. Disponível em: https://revistas.usp.br/rta/article/view/63578.. Acesso em: 8 jul. 2024.