Profesional drama teachers in Basic Education: 2022 quantitative data from public schools in Brazil

Authors

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-3867.v22i2p6-29

Keywords:

Theater education, Graduation, School census, Theater pedagogy, Art in school

Abstract

This paper shares partial data from the 2022 Basic Education School Census about the number of teachers, under different contracts, with a degree in Arts, Visual Arts, Music, Dance and Theater—focusing on the latter—who teach at public schools in Brazil. Data analysis compared the total number of all areas of knowledge in Brazil with compared with Theater, revealing the small number of Drama teachers in school. This could lead to an eventual disappearance of Theater education in the face of neoliberal education policies. Moreover, Drama teachers are less hired when compared with to those of Visual Arts educators.

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Author Biographies

  • Tiago de Brito Cruvinel, Instituto Federal de Minas Gerais

    Professor do Instituto Federal de Minas Gerais (IFMG), do Programa de Pós-Graduação em Artes da Escola de Belas Artes da Universidade Federal de Minas Gerais (EBA-UFMG) e do Programa de Mestrado Profissional em Artes (ProfArtes-UFMG). Atualmente, realiza pós-doutorado no Programa de Pós-Graduação em Artes Cênicas da Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) e na École Supérieure de Théâtre – Université du Québec à Montréal (UQAM).

  • Túlio Fernandes Silveira, Universidade do Estado de Santa Catarina

    Professor de teatro, produtor cultural, ator e pesquisador da área de Pedagogia das Artes Cênicas com ênfase no ensino de Teatro na Escola. Atualmente é mestrando em Artes Cênicas do Programa de Pós-Graduação em Artes Cênicas da Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC).

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Published

2023-09-21

Issue

Section

ARTIGOS

How to Cite

Cruvinel, T. de B., & Silveira, T. F. (2023). Profesional drama teachers in Basic Education: 2022 quantitative data from public schools in Brazil. Sala Preta, 22(2), 6-29. https://doi.org/10.11606/issn.2238-3867.v22i2p6-29